Gece Modu

Söylenti Dergi olarak yeni bir oluşuma imza atıyoruz! Katılmak istersen yukarıdaki resme tıkla; öykü, şiir, deneme, inceleme, çeviri, çizim ve röportajlar ile bize katkı sağla!



Tansa Mermerci Ekşioğlu ve Ayşe Umur koleksiyonu seçili on beş eseri bir araya getiren “Aslına Sadık Kalınmıştır”, zamanla değişen bireyler ile şekilden işlevine dönüşen nesnelerin iç içe geçen “hayat hikayesine” bakıyor.
Cansu Çakar, Kader Attia, Nancy Atakan, Handan Börütçene, Aslı Çavuşoğlu, Mark Dion, Laure Prouvost, Iman Issa, Pak Sheung Chuen, Haris Epaminonda ve Dilek Winchester’in sanatlarının yer aldığı sergi, yeni anlamlara da göndermede bulunuyor.

Dion’un 2011’de SALT Galata’nın açılış sergilerinden Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğu’nda Arkeolojinin Öyküsü 1753-1914 için hazırladığı Dig Culture (Kazı Kültürü) enstalasyonu, arkeoloji kazılarını çağrıştıran bir dizi buluntu nesneden meydana geliyor.

  • Sokaktan topladığı ahşap parçalarla çalışan Nancy Atakan, rastgele göz imgeleri eklediği gündelik nesneleri manevi birer koruyucu hâline getiriyor.
  •  Kader Attia fotoğraf kolajlarıyla şehrin dönüşümünü bireylerin özgürleşmesiyle ilişkilendiriyor.

  • Handan Börütçene‘nin sunumu üç işten oluşuyor. Kendime Gömülü Kaldım fotoğraf serisi, İstanbul’un bilinen en eski kadın şairi Byzantionlu Moiro etrafında katmanlı bir hikâye üzerinden, Venedik’e uzanan Bizans mirasını takip ediyor. Sanatçının bir yıl boyunca neredeyse her hafta ziyaret ettiği Aya İrini’yle diyalogları 1989 tarihli Bütün Denizler İçin heykel serisinde ifade bulurken Armenak Ustanın Marangoz Tezgahı yılların emek ve birikimini büyüteçlerle görünür kılıyor.

Sergi, 18 Ağustos’a kadar açık kalacaktır.

 

 

CEVAP VER

Yorum girişi yapınız.
Adınızı girin